Üzleti feltételek (ÁSZF)
Feltételek
1. Általános rendelkezések
A jelen Eladási és Reklamációs Feltételek szabályozzák a felek jogait és kötelezettségeit, amelyek az Eladó, azaz a DIDATEX, s.r.o., székhelye Hollého 296/20 ; 083 01 Sabinov, azonosító száma: 53 567 838 , ÁFA száma: SK2121412920, bejegyezve a Prešovi Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, szekció: S.r.o., között létrejött adásvételi szerződésből erednek.
41646/P számú betét
(a továbbiakban: "Eladó") és a Vevő között, amelynek tárgya áruk vásárlása és értékesítése az Eladó e-kereskedelmi weboldalán.
Az eladó elérhetőségei:
DIDATEX, s.r.o.,
székhelye: Hollého 296/20, 083 01 Sabinov
ID-szám: 53 567 838
bejegyezve a Prešovi Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, részleg: S.ro., bejegyzés száma: 41646/P adószám: 2121412920.
ADÓSZÁM: SK2121412920
Telefon: +421 903 340 676 E-mail: didatex@didatex.sk
Felügyeleti hatóság:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI Prešov régió felügyelősége Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Felügyeleti osztály, tel. 051/772 15 97
fax 051/772 15 96
http://www.soi.sk http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1.
Ezek az adásvételi feltételek és követelések az adásvételi szerződés megkötésének napján hatályos formában az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az Eladó és a Vevő írásbeli adásvételi szerződést köt, amelyben a jelen feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződés rendelkezései a jelen feltételekkel szemben irányadóak. Az ilyen megállapodott feltételek nem lehetnek ellentétesek más jogszabályi rendelkezésekkel (visszaszállítási határidő, jótállási idő lerövidítése stb.).
1.2.
A jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációs Feltételek alkalmazásában kiegészítő szerződésnek minősül az a szerződés, amelynek keretében a Vevő az adásvételi szerződés tárgyához kapcsolódó árut szerez be vagy szolgáltatást vesz igénybe,amennyiben az árut az Eladó vagy harmadik személy megállapodása alapján szállítja vagy nyújtja.
1.3.
Az Eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon az áruk megjelenített vételára tartalmazza a Szlovák Köztársaság hatályos törvényei által meghatározott mértékű hozzáadottérték-adót, és nem tartalmazza az áruk szállításának vagy egyéb választható szolgáltatások árát. Minden akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha az egyes áruknál másként van feltüntetve.
1.4.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy az Eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon feltüntetett áruk árát bármikor kiigazítsa. Az áruk árának módosítása nem vonatkozik az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, annak ellenére,hogy az árukat még nem szállították le.
1.5.
Abban az esetben, ha az Eladó nem teljesíti a Szlovák Köztársaság vagy az Európai Közösségek vonatkozó jogszabályaiban vagy a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott kötelezettségeit, a Vevő az illetékes bíróságon keresztül gyakorolhatja jogát az Eladóval szemben.
2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
2.1.
A Vevő az Adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatát az Eladó honlapján kitöltött és elküldött űrlap formájában küldi meg az Eladónak, amellyel a Vevő az Adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot küldött, amelynek tárgya a Vevő által meghatározott áru tulajdonjogának átruházása a vételár ellenében és a jelen Megrendelésben meghatározott feltételek mellett (a továbbiakban: "Megrendelés").
2.2.
Ezt követően, a megrendelés leadását követően a Vevő az Eladó elektronikus rendszerében automatikusan végrehajtott értesítést kap a megrendelés beérkezéséről (a továbbiakban: "megrendelés beérkezésének visszaigazolása") az e-mail címére. Szükség esetén a Vevő e-mail címére a Vevő megrendelésével kapcsolatos további információk is küldhetők.
2.3.
A szállítási visszaigazolás tájékoztatást tartalmaz arról, hogy az eladó megkapta a megrendelést, de nem jelenti az adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat elfogadását.
2.4.
Az Eladó ezt követően a Vevő e-mail címére tájékoztatást küld arról, hogy a Vevő megrendelését elfogadta-e (a továbbiakban: "Elfogadott megrendelés"). A megrendelés elfogadása tartalmazza az áru megnevezését és specifikációját, amelynek értékesítése az adásvételi szerződés tárgyát képezi, az áru és/vagy egyéb szolgáltatás árára vonatkozó információkat, az áru várható szállítási idejére vonatkozó információkat, az áru szállítási helyének nevét és adatait, valamint az áru Vevőnek történő átadásának lehetséges árára, az áru szállításának feltételeire, módjára és időpontjára vonatkozó információkat, az áru Vevőnek történő átadásának egyeztetett helyére történő szállításának módját és időpontját, az Eladóra vonatkozó információkat (cégnév, székhely, ÁFA szám, cégjegyzékbe való bejegyzés száma stb.), valamint esetlegesen egyéb szükséges információkat.
2.5.
Az adásvételi szerződés a megrendelés elektronikus vagy írásos formában történő elfogadásának a vevő részére történő átadásával jön létre.
2.6.
Az Eladó a megrendelés elküldése előtt világos, egyértelmű, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta a Vevőt a követelésekre, a fizetésre, a kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételekre vonatkozó szerződéskötés előttiinformációkról:
a) az áru fő jellemzőit vagy a szolgáltatás jellegét az alkalmazott kommunikációs eszköznek és az árunak vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben közlik az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán,
b) az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található Eladó cégneve és székhelye, valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációs Feltételek 1. cikke, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
c) az Eladó telefonszáma és egyéb, a Vevőnek az Eladóval való kapcsolattartása szempontjából lényeges adatai, különösen az Eladó e-mail címe és telefonos elérhetősége, amennyiben az Eladó ezeket az E l a d ó webáruházának megfelelő aloldalán és a jelen ÁSZF 1. cikkében, valamint az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található Reklamációs és Vásárlási Feltételek 1. cikkében közölte,
d) az Eladó címét, amelyen a Vevő az árukra vagy szolgáltatásokra vonatkozó reklamációt, panaszt vagy egyéb panaszt tehet, a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. cikke tartalmazza, amely az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található,
e) az áru vagy szolgáltatás teljes árát, beleértve a hozzáadottérték-adót és minden egyéb adót, vagy ha az árat az áru vagy szolgáltatás jellege miatt ésszerűen nem lehet előre meghatározni, annak kiszámítási módját, valamint a szállítási, postaköltségeket és egyéb költségeket és díjakat, vagy ha ezeket a költségeket és díjakat nem lehet előre meghatározni, azt a tényt, hogy a Vevő köteles lesz azokat megfizetni, az Eladó e-kereskedelmi oldalának megfelelő katalógusoldalán tájékoztatva,
f) a fizetési feltételekről, a szállítási feltételekről, arról az időszakról, amelyen belül az Eladó vállalja az áru leszállítását vagy a szolgáltatás nyújtását, az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, a jelen általános szerződési feltételekre vonatkozó cikkeiben tájékoztatott, a Vevő reklamációira, panaszaira és kifogásaira vonatkozó eljárásokról szóló információkat,
g) a Vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállási jogáról szóló, a jelen általános szerződési feltételek 10. cikkében szereplő, az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található információk, a szerződés elállási jog gyakorlásának feltételei, határideje és eljárása,
h) az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, a 10. cikkben és a jelen Általános Szerződési Feltételek mellékletében található elállási formanyomtatvány rendelkezésre bocsátása; az Eladó magát az elállási formanyomtatványt is rendelkezésre bocsátotta a jelen Általános Szerződési Feltételek mellékletében, amely az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található.
i) tájékoztatás arról, hogy ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, akkor a 102/2014. sz. törvény 10. § (3) bekezdése alapján viseli az áru eladónak történő visszaküldésével kapcsolatos költségeket. a távollevők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény (a továbbiakban: a távollevők között történő értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelmi törvény), valamint ha eláll az adásvételi szerződéstől, akkor az Eladó webáruházának vonatkozó aloldalán található, a jelen általános szerződési feltételek 10. cikkében tájékoztatott, a természetéből adódóan postai úton nem visszaküldhető áru visszaküldésének költségeit is viseli,
j) a Vevőnek a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 10. szakaszának (5) bekezdése alapján a ténylegesen nyújtott teljesítés ellenértékének az Eladó részére történő megfizetésére vonatkozó kötelezettsége, ha a Vevő a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 4. szakaszának (6) bekezdése szerinti, a jelen Általános Szerződési Feltételek 10. cikkében közölt, az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található kifejezett hozzájárulását követően eláll a szolgáltatási szerződéstől,
k) azokról a körülményekről, amelyek esetén a vevő elveszíti a szerződéstől való elállási jogát, amelyről a jelen általános szerződési feltételek 10. cikke tájékoztat, és amely az eladó e-kereskedelmi oldalának megfelelő aloldalán található,
l) az eladónak a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. szakasza szerinti, az eladónak az áruk vagy szolgáltatások hibáiért való felelősségére vonatkozó, a jelen általános szerződési feltételek 8. cikkében közölt utasításról, amely az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található,
m) a gyártó vagy az eladó által a Polgári Törvénykönyv 502. §-ában foglaltaknál szigorúbb elvek szerint vállalt jótállás meglétéről és részleteiről, ha azt a gyártó vagy az eladó nyújtja, valamint a vevőnek az áru eladását vagy a szolgáltatás nyújtását követően nyújtott segítség és szolgáltatás meglétéről és feltételeiről, ha ilyen segítséget nyújtanak, az elektronikus katalógus vonatkozó oldalán tájékoztatva.
az Eladó webáruházában, valamint a jelen ÁSZF 9. cikkében foglaltakra és panaszokra, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
n) a vonatkozó magatartási kódexek létezéséről, amelyek mellett az Eladó elkötelezte magát, valamint arról, hogy a Vevő hogyan ismerheti meg azokat, illetve hogyan szerezheti be a szövegüket az Eladó e-kereskedelmének megfelelő katalógusoldalán,
o) a szerződés időtartama, ha határozott időre kötött szerződésről van szó; ha határozatlan időre kötött szerződésről van szó, vagy olyan szerződésről, amelynek érvényessége automatikusan meghosszabbodik, a szerződés megszűnésének feltételeiről az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint a jelen értékesítési és reklamációs feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók, szintén tájékoztatást ad,
p) a Vevő adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek minimális időtartamáról, amennyiben az adásvételi szerződés ilyen kötelezettséget ró a Vevőre, az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen értékesítési és követelési feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
q) a Vevőnek az Eladó kérésére előlegfizetési vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtására vonatkozó kötelezettsége és az annak nyújtására vonatkozó feltételek, amennyiben az adásvételi szerződés ilyen kötelezettséget ró a Vevőre, az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen ÁSZF-ben, valamint az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezett Reklamációs és Vásárlási Feltételekben található,
r) az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen értékesítési és reklamációs feltételekben, valamint az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, az elektronikus tartalom biztonságát szolgáló, adott esetben alkalmazandó technikai védelmi intézkedésekkel kapcsolatos funkciókat,
s) az Elektronikus tartalom kompatibilitása a hardverrel és szoftverrel, amelyről az Eladó tud vagy ésszerűen elvárható, hogy tudjon, adott esetben az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint a jelen értékesítési és reklamációs feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
t) a jogvita bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési rendszer útján történő rendezésének lehetősége és feltételei, amennyiben az Eladó vállalta e rendszer használatát, amelyről az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen általános szerződési feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
u) az adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges teendőkről azáltal, hogy a szükséges teendőket a jelen általános szerződési feltételekben ismerteti, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
v) hogy az adásvételi szerződés elektronikus formában kerül tárolásra az Eladónál, és a Vevő számára elérhető, miután a Vevő írásban kérte azt az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint a jelen értékesítési és reklamációs feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
w) az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen általános szerződési feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók, tájékoztatjuk arról,hogy a szerződéskötés nyelve a szlovák.
2.7.
Ha az Eladó elmulasztotta a jelen ÁSZF 2.6. pontjának e) alpontja szerinti többletdíjak vagy egyéb költségek, illetve a jelen ÁSZF 2.6. pontjának i) alpontja szerinti visszaküldési költségek megfizetésére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségét, a Vevő nem köteles az ilyen többletköltségeket vagy díjakat megfizetni.
3. Az eladó jogai és kötelezettségei
3.1.
Az Eladó köteles:
a) az árukat a Vevőnek a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és határidőn belül leszállítani az elfogadással megerősített megrendelés alapján, és azokat a szállításhoz a megőrzésükhöz és védelmükhöz szükséges módon becsomagolni vagy felszerelni,
b) biztosítani, hogy a szállított áruk megfeleljenek a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak,
c) az adásvételi szerződés megkötését követően haladéktalanul, de legkésőbb az áru leszállításával együtt, tartós adathordozón, például e-mailben visszaigazolást küldeni a vevőnek az adásvételi szerződés megkötéséről. A visszaigazolásnak tartalmaznia kell a 2.6. pontban említett összes információt, beleértve az elállási nyilatkozatot is.
d) az áruval együtt írásban vagy elektronikus formában átadni a vevőnek az áru átvételéhez és használatához szükséges valamennyi dokumentumot, valamint a vonatkozó szlovák jogszabályokban előírt egyéb dokumentumokat (szlovák nyelvű kézikönyvek, jótállási jegy, szállítólevél, adóigazolás).
3.2.
Az Eladó jogosult arra, hogy a Vevő a vételárat a leszállított árukért határidőre és megfelelően kifizesse.
3.3.
Ha az Eladó a készlethiány vagy az áruk elérhetetlensége miatt nem tudja az árut a Vevőnek az adásvételi szerződésben megállapított vagy a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidőn belül vagy a megállapított vételáron leszállítani, az Eladó köteles a Vevőnek alternatív teljesítést felajánlani, vagy a Vevőnek lehetőséget biztosítani az adásvételi szerződéstől való elállásra (a megrendelés törlésére). A Vevő az adásvételi szerződéstől elállhat, illetve a megrendelést törölheti e-mailben. Ha a Vevő a vételárat vagy annak egy részét már kifizette, az Eladó az adásvételi szerződéstől való elállásról vagy a megrendelés törléséről szóló e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt számlára visszatéríti a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Amennyiben a Vevő az Eladó által felajánlott alternatív teljesítést ésszerű határidőn belül nem fogadja el, vagy nem áll el az adásvételi szerződéstől, az Eladó jogosult az adásvételi szerződéstől elállni, és amennyiben a Vevő a vételárat vagy annak egy részét már megfizette, az Eladó köteles a vételárat vagy annak már megfizetett részét az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítés Vevőnek történő kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatéríteni.
4. A vevő jogai és kötelezettségei
4.1.
A vevőt az eladó tájékoztatta arról, hogy a megrendelés magában foglalja az ár megfizetésének kötelezettségét.
4.2.
A vevő köteles:
a) átvenni a megrendelt és leszállított árut,
b) a megállapodás szerinti vételárat, beleértve az áru szállítási költségét is, a megállapodás szerinti határidőn belül megfizetni az Eladónak,
c) az áru átvételét a szállítólevélen saját vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolni.
4.3.
A Vevőnek joga van az áruknak a felek által megállapított mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen történő leszállítására.
5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1.
Az áruk szokásos elérhetőségét és a szállítás időpontját az e-kereskedelmi weboldalon minden egyes terméknél feltüntetjük.
5.2.
Ha az Eladó és a Vevő az adásvételi szerződésben másként nem állapodik meg, az Eladó köteles a terméket késedelem nélkül, legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül a Vevőnek leszállítani. Ha az Eladó nem teljesítette a dolognak az első mondat szerinti határidőn belül történő leszállítására vonatkozó kötelezettségét, a Vevő felhívja őt, hogy az általa megadott további ésszerű határidőn belül szállítsa le a dolgot. Ha az eladó még ezen a további ésszerű határidőn belül sem szállít, a vevő jogosult elállni a szerződéstől.
5.3.
Az Eladó jogosult arra, hogy az adásvételi szerződésben megállapított szállítási határidő lejárta előtt is felszólítsa a Vevőt az áru átvételére.
5.4.
Az Eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon az áruk megjelenítése csak illusztrációs célokat szolgál. A színárnyalatok megjelenítése többek között az Ön által használt monitor vagy egyéb berendezés minőségétől függ.
5.5.
A Vevő az Árut azon a helyen veszi át, amelyről az Eladó vagy az Áru szállítására jogosult megbízottja és a Vevő az adásvételi szerződésben vagy egyébként az Áru szállítását megelőző időpontban megállapodtak (a "Hely"). A Vevő az Eladó vagy annak megbízottja által meghatározott időpontban veszi át az Árut,
jogosult az Áruk szállítására és a Vevő az adásvételi szerződésben foglaltak szerint, vagy egyébként az Áruk szállítása előtti időpontban ("Időbeli hatály").
5.6.
Ha az Eladó az Árut a Vevőnek a Helyszínen és a Határidőn belül szállítja, a Vevő köteles az Árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az Árut a Vevő által felhatalmazott személy vegye át, aki a Vevő távollétében az Árut átveszi, és aláírja a Vételár kifizetéséről, valamint az Áru átadásáról és átvételéről szóló jegyzőkönyvet. Az áru átvételére felhatalmazott harmadik személynek át kell adnia az Eladónak a megrendelés elfogadásának másolatát. Az árut akkor kell átadottnak és elfogadottnak tekinteni, amikor az árut a Vevőnek átadják. Az Áruk Vevő részére történő átadása az Áruknak a Helyszínre történő szállítása, az Áruknak a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik személy általi átvétele, valamint a Vételár kifizetéséről szóló jegyzőkönyv aláírása és az Áruknak a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik személy általi átadása.
5.7.
Ha az Áruk szállítását meg kell ismételni, mert a Vevő nem tartózkodik a helyszínen és az Időhatáron belül, vagy ha a Vevő az Időhatár lejártát követő 18 napon belül nem veszi át az Árut az adásvételi szerződés előzetes írásbeli felmondása nélkül, az Eladó jogosult kártérítést követelni az Áruk helyszínre történő sikertelen kiszállítási kísérletének tényleges költségeinek összegében.
5.8.
Az adásvételi szerződés olyan felmondási feltétellel jön létre, hogy amennyiben a Vevő az Eladónak az áru átvételére történő felszólításától számított 15 napon belül nem fizeti meg az Eladónak a jelen Általános Szerződési Feltételek 4.2. pontja szerint megállapított vételárat, a szerződés eleve megszűnik, a felek kötelesek minden befizetést visszafizetni vagy visszatéríteni, és az Eladó jogot szerez arra, hogy a megrendelt áruval szabadon rendelkezzen.
5.9.
A Vevő köteles a szállítmányt, azaz az árut, valamint annak csomagolását közvetlenül a kiszállítás után az Eladó képviselőjének jelenlétében megvizsgálni. Abban az esetben, ha az áruban hibát észlelnek és/vagy ha a szállítmány hiányos (kevesebb, mint az áru darabszáma, vagy a megrendelt áru hiányzik), az Eladó képviselője lehetővé teszi a Vevő számára, hogy az áru hibájának mértékéről és jellegéről jegyzőkönyvet készítsen, amelynek pontosságát az Eladó képviselője megerősíti. Az így készített és az Eladónak átadott jegyzőkönyv alapján a Vevő utólag megtagadhatja a leszállított hibás áru átvételét, vagy megerősítheti a hibás áru leszállítását, és ezt követően a jelen ÁSZF 8. cikke és a reklamációk szerint az Eladótól vagy az általa kijelölt személytől az áru hibáját követelheti. Ha a Vevő megtagadja a hibás áru átvételét, az eladó viseli az áru eladóhoz történő visszaküldésének minden ésszerű költségét.
5.10.
A Vevő jogosult elállni az adásvételi szerződéstől abban az esetben, ha az Eladó nem szállítja le az árut a jelen Általános Szerződési Feltételek 5.2. pontjában meghatározott határidőn belül, és az Eladó köteles a Vevőnek a vételár már kifizetett részét az adásvételi szerződéstől való elállás kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt bankszámlára történő átutalással visszatéríteni.
5.11.
A szállítási módok teljes listája, valamint az egyes szállítási módok árai és az áruk fizetési feltételei az alábbi linkeken találhatók a weboldalon:
https://www.didatex.hu/szallitasi-es-fizetesi-lehetosegek/
6. Vételár
6.1.
Az Eladó és a Vevő között létrejött adásvételi szerződésben megállapodott áru vételárát a megrendelés elfogadásakor határozzák meg (a továbbiakban: "Vételár"). Ha a megrendelés elfogadásában szereplő Vételár magasabb, mint az azonos áruknak a Vevő megrendelésének leadásakor az e-kereskedelmi ajánlatban szereplő ára, az Eladó elektronikus üzenetben tájékoztatja a Vevőt az új, eltérő összegű Vételár felajánlásáról, amely az Eladó új adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatának minősül, amelyet a Vevőnek kifejezetten meg kell erősítenie e-mailben vagy írásban ahhoz, hogy az adásvételi szerződés érvényes megkötésére sor kerüljön.
6.2.
A Vevő köteles az áru személyes átvételekor készpénzben vagy hitelkártyával, az áru átvételének helyén történő átvételkor készpénzben vagy átutalással az Eladónak a megrendelés elfogadásakor vagy az Eladó honlapján megadott számlájára az áru átvételét megelőző időpontban a vételárat, beleértve az áru szállítási költségét is, megfizetni.
6.3.
Ha a Vevő a vételárat átutalással fizeti ki az Eladónak, a fizetés időpontjának azt a napot kell tekinteni, amikor a teljes vételárat jóváírják az Eladó számláján.
6.4.
A Vevő köteles az adásvételi szerződés szerinti határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor kifizetni az Eladónak a megállapodás szerinti áru vételárát.
6.5.
Ha a Vevő nem fizeti ki az Eladónak a teljes vételárat az Áruk helyszínre történő leszállításáig, és a felek nem állapodtak meg az Áruk vételárának részletekben történő megfizetéséről, az Eladó jogosult megtagadni az Áruk átadását a Vevőnek.
6.6.
Az áru összeszerelésével és elszállításával kapcsolatos költségeket a vételár nem tartalmazza, és az eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a vevőnek nyújtani.
7. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átruházása az árukra vonatkozóan
7.1.
Az áru átvételekor a megállapodás szerinti helyen az áru tulajdonjoga a vevőre száll. 7.2.
Az áru károsodásának kockázata abban az időpontban száll át a vevőre, amikor a vevő vagy a vevő által meghatalmazott harmadik személy átveszi az árut az eladótól vagy az áru átadására jogosult megbízottjától, vagy ha ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az eladó lehetővé teszi a vevő számára, hogy rendelkezzen az áruval, és a vevő elmulasztja az áru átvételét.
8. Panaszkezelési eljárás (felelősség a hibákért, jótállás, panaszok)
8.1.
Ha az áru hibás és kijavítható, a vevőnek joga van ahhoz, hogy azt ingyenesen, időben és megfelelő módon kijavíttassa. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.
8.2.
A vevő a hiba elhárítása helyett az áru kicserélését követelheti, vagy ha a hiba csak az áru egy részét érinti, akkor a rész kicserélését, kivéve, ha az eladónak az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest aránytalan költségei merülnek fel.
8.3.
Az Eladó a hibás árut a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti hibátlanra, ha ez nem okoz komoly kellemetlenséget a Vevőnek.
8.4.
Ha az árun olyan hiba van, amely nem orvosolható, és amely megakadályozza, hogy az árut hibátlan termékként megfelelően használják, a vevőnek joga van az áru kicserélésére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt akkor is, ha a hiba orvosolható, de a vevő a javítást követően a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák nagyobb száma miatt nem tudja megfelelően használni az árut.
8.5.
Egyéb javíthatatlan hibák esetén a vevő jogosult az áru árából ésszerű árengedményre. 8.6.
Az Eladó a Vevőt a Polgári Törvénykönyv 622. szakasza (jelen ÁSZF 8.1-8.3. pontjai) és a Polgári Törvénykönyv 623. szakasza (jelen ÁSZF 8.4-8.5.pontjai) szerinti jogairól a jelen ÁSZF-nek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán történő elhelyezésével tájékoztatta, és a Vevőnek a megrendelés elküldése előtti időpontban lehetősége volt elolvasni azokat.
https://www.didatex.hu/reklamacio
8.7.
Az Eladó a Szlovák Köztársaságra vonatkozó jogszabályai szerint felel az áru hibáiért, és a Vevő köteles az Eladóhoz vagy az általa kijelölt személyhez reklamációt benyújtani. Tájékoztatás a garanciális és garancián túli szervizelésre kijelölt személyek és szervizpontok a jótállási kártya hátoldalán vannak feltüntetve, vagy az Eladó a Vevő kérésére telefonon vagy e- mailben közli őket.
8.8.
A panaszok kezelésére az Eladó vonatkozó panaszkezelési eljárása, azaz a jelen Általános Szerződési Feltételek 8. cikke vonatkozik. A Vevőt megfelelően megismertették a panaszeljárással, és tájékoztatták az áru reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyére vonatkozó információkat, valamint a szavatossági javítások végrehajtásáról a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 250/2007. sz. törvényének módosításáról szóló törvény 18. szakaszának (1) bekezdésével összhangban. 372/1990 Coll. a szabálysértésekről szóló módosított törvény (a továbbiakban: törvény) az adásvételi szerződés megkötése előtti időpontban azáltal, hogy ezeket a feltételeket az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek lehetősége volt elolvasni azokat a megrendelés elküldése előtti időpontban.
8.9.
A Panaszkezelési eljárás a Vevő által az Eladótól az Eladó e-kereskedelmi weboldalán e- kereskedelmi formában vásárolt árukra vonatkozik.
8.10.
A Vevő csak olyan hibás áruk tekintetében jogosult az Eladóval szemben felelősséget követelni az Áruk hibáiért, amelyekért a gyártó, a szállító vagy az Eladó felelős, amelyekre garancia vonatkozik, és amelyeket az Eladótól vásároltak.
8.11.
Ha az áru hibás, a Vevő jogosult az Eladó telephelyén a törvény 18. § (2) bekezdésének megfelelően reklamációt érvényesíteni az áru Eladó telephelyére történő szállításával és a Vevőnek a jelen ÁSZF 8.1.-8.5. pontjai szerinti jogának gyakorlására vonatkozó szándéknyilatkozatának (a továbbiakban: Reklamációs és Eladási Feltételek) az Eladó részére történő átadásával.
"Igénybejelentés"), pl. egy kitöltött igénylőlap formájában, amely az Eladó e- kereskedésének megfelelő aloldalán található:
http://www.didatex.sk/reklamacios-urlap
Az Eladó nem fogad el utánvétes küldeményeket. A Vevő köteles a reklamációs értesítésben minden szükséges információt a valóságnak megfelelően megadni, különösen az áru hibájának pontos típusát és mértékét; a Vevőnek azt is meg kell jelölnie, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 633. §-ából eredő jogai közül melyeket érvényesíti. A Vevőnek joga van arra is, hogy az áru gyártója által a garanciális javítás elvégzésére felhatalmazott személyhez (a továbbiakban: "kijelölt személy") nyújtsa be a reklamációt. A kijelölt személyek listáját a jótállási jegy tartalmazza, vagy az Eladó a Vevő kérésére megküldi a Vevőnek.
8.12.
Az Eladónak szállítható áruval kapcsolatos reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike halmozottan teljesül:
a) a követelésről szóló értesítés átadása az Eladónak,
b) az igényelt áru átadása a Vevőtől az Eladónak vagy egy kijelölt személynek,
c) az igényelt árukhoz való hozzáférési kódok, jelszavak stb. átadása az Eladónak, amennyiben ezek az adatok szükségesek az igény megfelelő feldolgozásához;
8.13.
Ha a reklamáció tárgya olyan áru, amely tárgyilagosan nem szállítható az Eladónak, vagy amely rögzített, a Vevőnek a következő pontok szerinti feltételek teljesítésén túlmenően az alábbiakban felsoroltaknak is meg kell felelnie 8.12 (a) és (c) pontjai alapján az Eladó minden szükséges segítséget megad az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél által a kifogásolt áru vizsgálatának elvégzéséhez. Az Eladóhoz tárgyilag nem szállítható vagy szilárdan beépített árukra vonatkozó panaszeljárás azon a napon kezdődik, amikor az áru első mondat szerinti vizsgálatát elvégezték. Ha azonban az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél ésszerű határidőn belül, de legkésőbb a reklamációs értesítésnek az Eladóhoz való eljuttatását követő 10 napon belül nem intézkedik a vizsgálatról, annak ellenére, hogy a Vevő a szükséges együttműködést biztosította, a reklamációs eljárás a reklamációs értesítésnek az Eladóhoz való eljuttatásának napján kezdődik.
8.14.
Az Eladó vagy egy kijelölt személy az Eladó által választott megfelelő formában, pl. e- mailben vagy írásban visszaigazolást állít ki a Vevőnek a reklamációról, amelyben az Eladó köteles pontosan meghatározni az áru állítólagos hibáit, és ismételten tájékoztatja a Fogyasztót a 8. pontból eredő jogairól.1.-8.3. pontjaiból eredő jogaira (a Polgári Törvénykönyv 622. cikke), valamint a 8.4.-8.5. pontjaiból eredő jogaira (a Polgári Törvénykönyv 623. cikke). Ha a reklamáció távközlés útján történik, az Eladó köteles a reklamációról szóló visszaigazolást eljuttatni a következő címre a Vevőnek haladéktalanul; ha a visszaigazolás nem kézbesíthető haladéktalanul, akkor azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a követelés igazolásával együtt kell kézbesíteni; a követelés visszaigazolását nem kell kézbesíteni, ha a Vevőnek lehetősége van a követelés más módon történő bizonyítására.
8.15.
A Vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, és köteles döntéséről az Eladónak haladéktalanul tájékoztatást adni. A Vevő döntése alapján, hogy a Ptk.622.§-a és 623.§-a szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, az Eladó vagy az általa kijelölt személy köteles haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a panaszeljárás megkezdésétől számított 3 napon belül, indokolt esetben, különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a panaszeljárás megkezdésétől számított 30 napon belül meghatározni a panaszkezelés módját a Ptk. 2. § m) pontja szerint. A panaszkezelés módjának meghatározása után az eladó vagy egy kijelölt személy haladéktalanul kezeli a panaszt; indokolt esetben a panasz később is kezelhető. A panasz kezelése azonban nem tarthat tovább a panasz benyújtásától számított 30 napnál. A panasz elbírálására nyitva álló határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy az árut új árura cserélni.
8.16.
Ha a Vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül árura vonatkozó igényt jelentett be, az Eladó csak szakértői vélemény, vagy egy felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy által kiadott vélemény, illetve egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: "az áru szakértői értékelése") alapján utasíthatja el az igényt. A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az Eladó nem követelheti a Vevőtől az áru szakértői értékelésének költségeinek vagy az áru szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségek megfizetését.
8.17.
Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónap elteltével reklamációt jelentett be egy termékre vonatkozóan, és az eladó elutasította azt, a reklamációt rendező személy köteles a reklamáció rendezéséről szóló dokumentumban megjelölni, hogy a vevő kinek küldheti el az árut szakmai értékelésre. Ha a vevő az árut a reklamációs dokumentumban megjelölt személynek küldi el szakértői értékelésre, az áru szakértői értékelésének költségei, valamint minden egyéb, ésszerűen felmerülő kapcsolódó költség az Eladót terheli, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a vevő a szakértői értékeléssel bizonyítja az eladó felelősségét az áru állítólagos hibájáért, a vevő újra érvényesítheti igényét; a jótállási idő nem jár le a szakértői értékelés ideje alatt. Az eladó köteles a vevőnek az újra érvényesítet tkövetelés időpontjától számított 14 napon belül megtéríteni minden költséget. Az áruk szakmai értékelésével kapcsolatban felmerült költségeket, valamint az ésszerűen felmerült összes kapcsolódó költséget. Az ismételten érvényesített követelés nem utasítható el.
8.18.
A vevő nem jogosult felelősséget követelni olyan hibákért, amelyekről az eladót a szerződés megkötésekor értesítették, vagy amelyekről az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve tudnia kellett volna.
8.19.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut más, hibátlan, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező áruval cserélje ki, ha ez nem okoz súlyos kellemetlenséget a Vevőnek.
8.20.
Az eladó nem felel az áru hibáiért:
a) ha a vevő a jótállási idő lejártáig nem gyakorolta az eladónak az áru hibáiért való felelősségével kapcsolatos jogát,
b) ha a hiba az áru mechanikai sérülése, amelyet a vevő okozott,
c) ha az áru hibáját az áru olyan körülmények között történő használata okozza, amely az intenzitás, a páratartalom, a kémiai és mechanikai hatások tekintetében nem felel meg az áru természetes környezetének,
d) ha az áru hibáját az áru helytelen kezelése, üzemeltetése vagy gondozatlansága okozta,
e) ha az áru hibáját a túlzott terhelés vagy a dokumentációban meghatározott feltételekkel vagy az áru szokásos használatának általános elveivel ellentétes használat miatt bekövetkezett sérülés okozza,
f) ha az áru hibáját az elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események által okozott kár okozza,
g) ha az áru hibáját véletlen károkozás és véletlen romlás okozta,
h) ha az áru hibáját szakszerűtlen beavatkozás, vízkár, tűz, statikus vagy légköri elektromosság okozta, illetve más nagyobb hatalom által okozta kár esetében,
i) ha az áru hibáját az áru illetéktelen személy általi manipulálása okozta.
Ha a szállítmány hiányos, vagy olyan nyilvánvaló hibáról van szó, amelyet a Vevő a szállítmány átvételekor a szállítmány megvizsgálásával észlelhetett volna, és amelyet a Vevő nem jelzett az Eladó képviselőjének a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 5.8. pontja szerint, az ilyen jellegű utólagos reklamációk csak akkor fogadhatók el, ha a Vevő bizonyítja, hogy az állított hiba már az áru átvételekor is fennállt.
8.21.
Az Eladó köteles a panaszt kezelni és a panasztételi eljárást az alábbi módok valamelyikével lezárni:
a) a javított áru átadásával,
b) árucserével,
c) az áru vételárának visszatérítésével,
d) ésszerű árengedményt adva az áruk árából,
e) az eladó által meghatározott teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással,
f) az állítás indokolással ellátott elutasításával.
8.22.
Az Eladó köteles a reklamáció megállapításának módjáról és a reklamáció kezeléséről a Vevőnek legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül írásban, személyesen, postai vagy futárszolgálat, illetve kézbesítő szolgálat útján, vagy elektronikus formában kiállítani egy dokumentumot.
Az Eladó a reklamációs eljárás lezárását követően azonnal tájékoztatja a Vevőt a reklamáció eredményéről telefonon vagy e-mailben, és ezzel egyidejűleg a Vevő az áruval együtt vagy e-mailben megkapja a reklamáció bizonyítékát.
8.23.
A jótállási idő az áru átvételétől számított 24 hónap, kivéve, ha egyedi esetekben ettől eltérő jótállási idő van meghatározva. A sporttáplálékoknak, az ajándékkosárban lévő élelmiszereknek és a szállított állateledeleknek a szavatossági idő lejárta előtt legalább 2 hónapnál hosszabb szavatossági idővel kell rendelkezniük, ennél rövidebb lejárati idő esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségekkel
az eladó a vevőnek telefonon vagy e-mailben, és a küldeményt csak a vevő beleegyezésével küldik el.
8.24.
A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vevő az árut az áru garanciális javítása miatt nem használhatta.
8.25.
Az áru új árura történő cseréje esetén a vevő egy dokumentumot kap, amelyen feltüntetik az árucserére vonatkozó információkat, és minden további igényt az adásvételi szerződés és ez a reklamációs dokumentum alapján kell érvényesíteni. Az áru új árura történő cseréje esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdődik újra, de csak az új árura vonatkozóan.
8.26.
Javítható hiba esetén a reklamációt a Vevő döntésétől függően a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 8.15. pontja szerint a következő módon kezeljük:
a) az eladó gondoskodik a hiba elhárításáról, vagy
b) az eladó kicseréli a hibás árut.
8.27.
Ha javítható hibáról van szó, és a Vevő nem határozza meg haladéktalanul a jelen Reklamáció és Általános Szerződési Feltételek 8.15. pontja szerint, hogy a reklamációt hogyan kell kezelni, az Eladó a reklamációt a hiba eltávolításával kezeli.
8.28.
Ha olyan hiba áll fenn, amely nem távolítható el, vagy egy ismételten ismétlődő eltávolítható hiba, vagy nagyobb számú különböző eltávolítható hiba, amely megakadályozza, hogy az árut megfelelően, hibátlanul használják, az Eladó a Vevőnek a jelen Reklamáció és Általános Szerződési Feltételek 8.15. pontja szerinti döntésétől függően a következő módon kezeli a reklamációt:
a) az áruknak más, azonos vagy jobb műszaki jellemzőkkel rendelkező funkcionális árukkal történő kicserélésével, vagy
b) abban az esetben, ha az Eladó nem tudja az árut másra cserélni, az Eladó a reklamációt az áru vételárának visszatérítésével rendezi.
8.29.
Ha olyan hiba van, amely nem távolítható el, vagy egy ismételten ismétlődő eltávolítható hiba, vagy nagyobb számú különböző eltávolítható hiba, amely megakadályozza az áru hibátlan, megfelelő használatát, és a vevő nem határozza meg azonnal a jelen Reklamációs és Kereskedelmi Feltételek 8.15. pontja szerint, hogy a reklamációt hogyan kell kezelni, az eladó a reklamációt az áru azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező más funkcionális áruval történő kicserélésével kezeli.
8.30.
A reklamáció kezelése csak a reklamációs értesítésben és az áru reklamációjának visszaigazolásában meghatározott hibákra vonatkozik a jelen Reklamációs és Általános Szerződési Feltételek 8.14. pontja szerint.
8.31.
A kárigény szempontjából egy ismétlődő hiba több mint kétszeri előfordulása ismétlődő javítható hibának minősül.
8.32.
A kárigény szempontjából háromnál több különböző javítható hiba egyidejű előfordulása nagyobb számú különböző javítható hibának minősül.
8.33.
A Vevőnek az Áruk hibájára vonatkozó igényérvényesítési joga kimerül, miután gyakorolta jogát, és felszólította az Eladót az Áruk hibájának a jelen Reklamációs és Kereskedelmi Feltételek 8.1. pontja szerinti eltávolítására, és a reklamáció eredményétől függetlenül nem jogosult ugyanazon egyedi hiba (nem azonos jellegű hiba) miatt újból igényt érvényesíteni.
8.34.
A jelen Panaszok és Általános Szerződési Feltételek 8. cikkének rendelkezései kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a törvény 2. szakaszának a) pontjában meghatározott fogyasztó fogalmának.
9. Személyes adatok és védelmük
9.1.
A Felek megállapodnak abban, hogy a Vevő, amennyiben természetes személy, köteles az Eladónak a név és vezetéknév, állandó lakcím, beleértve az irányítószámot is, telefonszám és e-mail cím sorrendjében bejelenteni.
9.2.
A Felek megállapodnak abban, hogy a Vevő, amennyiben jogi személy, köteles az Eladónak sorrendben közölni a cégnevét, székhelyének címét, beleértve az irányítószámot, személyi azonosító számát, telefonszámát és e-mail címét.
9.3.
A vásárló bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatait, valamint törölheti regisztrációját az e-kereskedelmi weboldalra való bejelentkezéssel.
http://www.didatex.sk/bejelentkezes
A számlázási adatok számviteli okokból nem törölhetők, illetve nem módosíthatók!
9.4.
Az Eladó ezúton értesíti a Vevőt, hogy a 122/2013 sz. törvény 10. § (3) bekezdésének b) pontja alapján a 122/2013 sz. (a továbbiakban: ZOOÚ) módosított, a személyes adatok védelméről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény (a továbbiakban: ZOOÚ) értelmében az Eladó mint gazdasági szereplő a Vevő személyes adatait a Vevő mint érintett hozzájárulása nélkül kezeli az adásvételi szerződés megkötése során, mivel a Vevő személyes adatainak kezelését az Eladó a Vevővel való szerződéskötést megelőző kapcsolatában végzi, és a Vevő személyes adatainak kezelése az adásvételi szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Vevő mint az egyik szerződő fél szerepel.
9.5.
A Vevő a megrendelés elküldése előtt a megfelelő négyzet bejelölésével kifejezheti a törvény 11. § (1) bekezdése szerinti hozzájárulását ahhoz, hogy az Eladó a személyes adatait, különösen a fent felsoroltakat és/vagy azokat, amelyek az Eladónak az új termékekről, kedvezményekről és a kínált árukra vonatkozó akciókról szóló információk küldésével kapcsolatos tevékenységeihez szükségesek, feldolgozza és tárolja, és azokat valamennyi információs rendszerében feldolgozza, az új termékekről, kedvezményekről és a kínált árukra vonatkozó promóciókról szóló információk küldése.
9.6.
Az Eladó vállalja, hogy a Vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően kezeli.
9.7.
Az Eladó kijelenti, hogy a személyes adatok védelméről szóló törvény 6. § (2) bekezdésének c) pontjával összhangban a személyes adatok gyűjtése kizárólag a jelen értékesítési és panaszkezelési feltételekben meghatározott célból történik.
9.8.
Az Eladó kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételekben és Reklamációs Feltételekben meghatározott célokon kívül minden esetben külön gyűjti a személyes adatokat a Vevő hozzájárulása alapján, és biztosítja továbbá, hogy ezeket a személyes adatokat kizárólag a gyűjtés céljának megfelelő módon dolgozzák fel és használják fel, és nem kapcsolják össze az adásvételi szerződés teljesítése céljából gyűjtött személyes adatokkal.
9.9.
A Vevő a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 9.5. pontja szerinti hozzájárulást korlátozott időtartamra adja meg az Eladónak, amíg a Vevő személyes adatai feldolgozásának célja teljesül. Az Eladó gondoskodik a Vevő személyes adatainak azonnali megsemmisítéséről, miután az adatkezelés célja teljesült. A Vevő a személyes adatok feldolgozásához adott hozzájárulását bármikor írásban visszavonhatja. A hozzájárulás a Vevő hozzájárulásának visszavonásáról szóló értesítésnek az Eladóhoz történő beérkezésétől számított 1 hónapon belül hatályát veszti.
9.10.
A Vevőnek meg kell erősítenie, hogy az Eladó elegendő, világos és egyértelmű értesítést küldött a Vevőnek, a négyzet bejelölésével, mielőtt a megrendelést elküldenék:
a) az Ön azonosító adatai, amelyeket a jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációs Feltételek 1. cikke tartalmaz,
b) a harmadik fél, azaz a megrendelt árut a vevőnek leszállító vállalat azonosító adatai, hogy ezek az adatok az elfogadásban szerepeljenek,
c) a személyes adatok feldolgozásának célja, amely az eladó és a vevő közötti adásvételi szerződés megkötése,
d) hogy a vevő személyes adatait természetes személy esetében a név és vezetéknév, állandó lakcím, beleértve az irányítószámot, telefonszám és e-mail cím, jogi személy esetében pedig a cégnév, székhely címe, beleértve az irányítószámot, nyilvántartási szám, telefonszám és e-mail cím tekintetében kezeli,
e) hogy a Vevő köteles a kért személyes adatokat megadni, 9.11.
Az Eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó modornak megfelelően kezeli, és úgy jár el, hogy az nem sérti a ZOOÚ-t vagy más, általánosan kötelező érvényű
jogszabályokat, és nem kerüli meg azokat. Az Eladó kijelenti, hogy az Érintett hozzájárulását nem kényszeríti ki, illetve nem köti feltételhez az Eladóra vonatkozó szerződéses kapcsolat, szolgáltatás, áru vagy kötelezettség megtagadásával való fenyegetéssel.
9.12.
A Vevőnek joga van az Eladó írásbeli kérésére a következőket kérni
a) megerősítés arról, hogy a rá vonatkozó személyes adatok feldolgozása folyamatban van-e vagy sem,
b) a személyes adatok feldolgozásának célja,
c) általánosan érthető formában tájékoztatást kapjanak személyes adataiknak az információs rendszerben történő kezeléséről és annak státuszáról a:
i) az eladó és az eladó képviselőjének azonosító adatai, ha van megbízott képviselője,
ii) a közvetítő azonosító adatai; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó a személyes adatok megszerzésekor nem az OPLA 8. §-ának megfelelően jár el,
d) általánosan érthető formában pontos tájékoztatást arról a forrásról, ahonnan a személyes adatait feldolgozásra kapta,
e) az adatkezelés tárgyát képező személyes adatainak másolatát általánosan érthető formában,
f) további információk, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a vevő garantálni tudja jogait és jogilag védett érdekeit, figyelembe véve a személyes adatok feldolgozásának valamennyi körülményét és feltételét, különösen a következőket
i) a kért személyes adatok megadásának önkéntességére vagy kötelezettségére vonatkozó utasítás; ha az Eladó a Vevő személyes adatait a Vevőnek a CPLR 11. szakasza szerinti hozzájárulása alapján szerzi meg, az Eladó a Vevőt a hozzájárulás érvényességi idejéről is tájékoztatja, és ha a Vevőnek a személyes adatok megadására kötelezettsége van, az Eladó köteles az adatok az Európai Unió közvetlenül végrehajtható, jogilag kötelező erejű jogi aktusából, a Szlovák Köztársaságot kötelező nemzetközi szerződésből vagy törvényből erednek, az Eladó tájékoztatja a Vevőt arról a jogalapról, amely ezt a kötelezettséget az Eladóra rója, és tájékoztatja a Vevőt a személyes adatok átadásának megtagadásával járó következményekről,
ii) harmadik felekre vonatkozó információk, amennyiben előreláthatóan vagy feltételezhetően személyes adatok kerülnek átadásra,
iii) a címzettek köre, ha előre látható vagy egyértelmű, hogy személyes adatokat fognak velük közölni,
iv) a közzététel formája, amennyiben személyes adatokat kell közzétenni,
v) harmadik országok, amennyiben előrelátható vagy nyilvánvaló, hogy személyes adatok továbbítására kerül sor az említett országokba,
g) az adatkezelés tárgyát képező helytelen, hiányos vagy elavult személyes adatok helyesbítése,
h) személyes adatainak megsemmisítését, ha az adatkezelés célja teljesült; ha az adatkezelés tárgyát személyes adatokat tartalmazó hivatalos dokumentumok képezik, kérheti azok visszaadását,
i) az adatkezelés tárgyát képező személyes adatainak megsemmisítése az adatvédelmi törvény vagy más alkalmazandó szlovák jog megsértése esetén.
9.13.
A Vevőnek joga van kifogást emelni az Eladóval szemben ingyenes írásbeli kérelemmel:
a) azon személyes adatainak feldolgozásával szemben, amelyekről úgy véli, hogy azokat közvetlen üzletszerzési céllal, hozzájárulása nélkül dolgozzák fel, és kérheti azok megsemmisítését,
b) a 10. cikk (3) bekezdésének d) pontjában említett személyes adatoknak a postai ágazatban történő közvetlen üzletszerzési célú felhasználása, vagy
c) a 10. § (3) bekezdésének d) pontjában említett személyes adatok közvetlen üzletszerzés céljából történő átadása.
9.14.
A Vevőnek joga van tiltakozni személyes adatainak a z Eladó általi kezelése ellen a 10. § (3) bekezdés a), e), f) vagy g) pontja szerinti esetekben, ingyenes írásbeli kérelemmel.
ZnOOÚ jogos indokok kifejtésével vagy a jogai és jogilag védett érdekei indokolatlan sérelmének bizonyításával, amelyeket egy adott esetben a személyes adatok ilyen kezelése sért vagy sérthet; ha ezt nem akadályozzák jogi okok, és bizonyítást nyer, hogy a Vevő tiltakozása indokolt, az Eladó köteles indokolatlan késedelem nélkül zárolni és megsemmisíteni azokat a személyes adatokat, amelyek kezelése ellen a Vevő tiltakozott, amint a körülmények lehetővé teszik.
9.15.
A Vevőnek írásbeli kérelemre vagy személyesen, ha az ügy nem tűr halasztást, joga van továbbá ahhoz, hogy bármikor tiltakozzon az Eladóval szemben, és ne tegyen eleget az Eladó olyan döntésének, amely joghatással vagy jelentős hatással lenne rá, ha az ilyen döntés kizárólag a személyes adatainak automatizált feldolgozása alapján születik. A Vevő jogosult kérni az Eladótól az automatizált feldolgozástól eltérő módszerrel hozott döntés felülvizsgálatát, és az Eladó köteles eleget tenni a Vevő kérésének, a döntés felülvizsgálatában döntő szerepet játszó Meghatalmazott személynek; az Eladó a jelen ÁSZF 9.18. pontjában meghatározott határidőn belül tájékoztatja a Vevőt a felülvizsgálat módjáról és a megállapítás eredményéről. A Vevőt ez a jog csak akkor nem illeti meg, ha a Vevő jogos érdekeinek védelmét szolgáló intézkedéseket előíró külön jogszabály így rendelkezik, vagy ha a szerződéskötést megelőző kapcsolatok keretében vagy a szerződéses kapcsolatok fennállása alatt az Eladó a Vevő kérelmének helyt adó határozatot hozott, vagy ha az Eladó a szerződés alapján a Vevő jogos érdekeinek védelme érdekében egyéb ésszerű intézkedéseket tett.
9.16.
Ha a vevő írásban gyakorolja jogát, és a kérelem tartalmából egyértelműen kitűnik, hogy jogát gyakorolja, a kérelmet úgy kell tekinteni, hogy az e törvény alapján történt; az elektronikus levélben vagy telefaxon benyújtott kérelmet a vevőnek legkésőbb a feladás napjától számított három napon belül írásban kell kézbesítenie.
9.17.
Ha a Vevő azt gyanítja, hogy személyes adatainak feldolgozása jogellenes, bejelentést tehet a Személyes Adatvédelmi Hivatalnál. Ha a vevő nem rendelkezik teljes jogképességgel, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.
9.18.
Az Eladó köteles a Vevőnek a jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációk jelen cikke szerinti írásbeli kérelmét kezelni, vagy a Vevő ZOOÚ szerinti követelményeinek eleget tenni, és erről a Vevőt legkésőbb a kérelem vagy követelmény kézhezvételét követő 30 napon belül írásban tájékoztatni.
9.19.
Az Eladó haladéktalanul írásban értesíti az érintettet és a Személyes Adatvédelmi Hivatalt a Vevő jogainak a ZnOOÚ 28. § (2) bekezdése szerinti korlátozásáról.
9.20.
Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy a Vevő személyes adatainak kezeléséről szóló törvény 15. § (1) bekezdés e) pontjának 3. és 4. alpontja értelmében feltételezhető, hogy a Vevő személyes adatait az alábbi harmadik személyek, illetve címzettek köre számára teszik közzé és teszik hozzáférhetővé:
a) Slovenská Pošta, a.s., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica 1, személyi szám: 36 631 124, bejegyezve a Besztercebányai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, Sa részleg, 803/S. bejegyzés.
b) DHL Parcel Slovakia spol. s r.o.
Bejegyzett székhely: Na pántoch 18, 831 06 Bratislava-Rača, Szlovák Köztársaság, azonosítószám: 47 927 682, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság I. kerületi bíróság Sro. részlegének kereskedelmi nyilvántartásába, betét száma: 100759/B.
C)123Kurier, s. r. o.
Vojtaššákova 616 027 44 Tvrdošín
Szlovák Köztársaság
ID: 46598863
HÉA-SZÁM: 2023488610 ADÓSZÁM: SK2023488610
10. Az adásvételi szerződéstől való elállás
10.1.
Ha az Eladó nem tudja teljesíteni az adásvételi szerződésben vállalt kötelezettségeit a készlet eladása, az áru elérhetetlensége miatt, vagy ha az adásvételi szerződésben vállalt áru gyártója, importőre vagy beszállítója a gyártást megszakította, vagy olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné teszik az Eladó adásvételi szerződésben vállalt kötelezettségeinek teljesítését, vagy más nagyobb hatalom miatt, vagy még akkor is, ha minden gondosság mellett is, a tőle méltányosan elvárható gondossággal nem tudja az árut a jelen feltételekben meghatározott határidőn belül vagy a megrendelésben meghatározott áron a vevőnek leszállítani, az eladó köteles erről a tényről a vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és ezzel egyidejűleg köteles a vevőnek alternatív teljesítési lehetőséget felajánlani, vagy lehetőséget biztosítani a vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállásra (a megrendelés törlésére). Ha a Vevő a Reklamációs és Kereskedelmi Feltételek jelen pontjában meghatározott okok miatt eláll az adásvételi szerződéstől, az Eladó köteles az elállásról szóló értesítéstől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt számlára történő átutalással visszafizetni a Vevőnek az adásvételi szerződésben megállapított árukra már kifizetett foglalót.
10.2.
A vevő jogosult az adásvételi szerződéstől indokolás nélkül elállni a 7. és azt követő §-ok szerint. 102/2014 Coll. a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény (a továbbiakban: a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény) alapján az áru átvételétől, illetve a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés vagy a nem tárgyi adathordozón átadott elektronikus tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon belül, ha az Eladó a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. §-a szerinti tájékoztatási kötelezettségének időben és megfelelően eleget tett.
10.3.
Ezen időszakon belül a vevőnek joga van az árut az átvételt követően kicsomagolni és kipróbálni a klasszikus "tégla és habarcs" üzletben történő vásárláshoz hasonló módon, az áru jellegének, jellemzőinek és működőképességének megállapításához szükséges mértékben.
10.4.
Az elállási határidő azon a napon kezdődik, amikor a vevő vagy a vevő által megjelölt harmadik személy - a fuvarozó kivételével - átveszi a megrendelt áru minden részét, vagy ha
a) a Vevő által egy megrendelésben megrendelt árukat külön-külön szállítják, az utoljára leszállított áruk átvételének időpontjától,
b) több részből vagy darabból álló árut szállít, az utolsó rész vagy darab átvételének napjától,
c) a szerződés alapján az árut az első szállítás átvételétől számított meghatározott időtartamra ismételten szállítja.
10.5.
A vevő az elállási határidő kezdete előtt is elállhat az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya az áru megvásárlása.
10.6.
A szerződéstől való elállást a vevőnek írásban kell megtennie oly módon, hogy az elállásról ne maradjon kétség, vagy más tartós adathordozón történő feljegyzés formájában, vagy a jelen Eladási és Reklamációs Feltételek 1. mellékleteként csatolt formanyomtatványon. Az elállási határidő betartottnak minősül, ha az elállási nyilatkozatot legkésőbb a távértékesítésről szóló fogyasztóvédelmi törvény 7. § (1) bekezdése szerinti határidő utolsó napján elküldik az Eladónak.
10.7.
A jelen általános szerződési feltételek előző bekezdése szerinti elállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell a jelen általános szerződési feltételek 1. mellékletét képező elállási nyilatkozatban előírt adatokat, különösen a vevő azonosítóját, a megrendelés számát és dátumát, az áru pontos leírását, az eladó által már átvett teljesítés visszaküldésének módját, különösen a vevő számlaszámát és/vagy postai címét.
10.8.
Ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, minden olyan, az adásvételi szerződéshez kapcsolódó kiegészítő szerződés, amelytől a Vevő elállt, eleve érvényét veszti. A kiegészítő szerződés elállásával kapcsolatban a Vevőtől semmilyen költség vagy egyéb kifizetés nem követelhető, kivéve a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 9. § (3) bekezdésében, 10. § (3) és (5) bekezdésében említett költségeket és kifizetéseket, valamint a szolgáltatás ellenértékét, ha a szerződés tárgya szolgáltatás nyújtása és a szolgáltatás teljes körűen teljesült.
10.9.
A vevő köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni az üzemeltető székhelyének vagy az eladónak a webáruház honlapján feltüntetett működési címére, vagy átadni azt az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére felhatalmazott személynek. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az Eladó az áru személyes vagy az Eladó által meghatalmazott személy általi átvételét javasolta. A jelen Kereskedelmi és reklamációs szabályzat jelen pontjának első mondatában említett határidő a feltételeket akkor kell teljesítettnek tekinteni, ha az árut legkésőbb az időszak utolsó napján átadták szállításra.
10.10.
A Vevő köteles az árut hiánytalanul, a teljes dokumentációval együtt, sértetlenül, lehetőleg eredeti csomagolásban és használatlanul átadni az Eladónak.
10.11.
Ajánlott az árut biztosítani. Utánvétet az eladó nem fogad el. Az Eladó köteles a Vevőnek haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszafizetni a Vevőtől az adásvételi szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott valamennyi kifizetést, beleértve a szállítási és postaköltségeket, valamint az egyéb költségeket és díjakat. Az Eladó nem köteles visszatéríteni a Vevőnek a jelen szerződési feltételek jelen pontja alapján teljesített kifizetéseket, mielőtt az Árut a Vevőnek átadták, vagy amíg a Vevő nem bizonyítja, hogy az Árut visszaküldték az Eladónak, kivéve, ha az Eladó az Árut személyesen vagy az Eladó által felhatalmazott személy útján javasolja átvenni.
10.12.
A Vevő viseli az áruknak az Eladóhoz vagy az Eladó által az áru átvételére felhatalmazott személyhez történő visszaküldésének költségeit. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó vállalta, hogy azokat maga viseli, vagy ha nem teljesítette a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. § (1) bekezdésének i) pontja szerinti kötelezettségét.
10.13.
A vevő csak az áru értékcsökkenéséért felel, amely az áru olyan kezeléséből ered, amely meghaladja az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelést. A fogyasztó nem felel az áru értékcsökkenéséért, ha az eladó nem teljesítette a fogyasztónak a szerződéstől való elállási jogáról szóló tájékoztatási kötelezettségét a következők szerint
§ A távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. szakasza (1) bekezdésének h) pontja. 10.14.
Az Eladó köteles az Áruk vételárát a Vevőnek ugyanolyan módon visszatéríteni, mint amilyet a Vevő a fizetéskor alkalmazott, kivéve, ha az Eladó a Vevővel a kifizetések visszatérítésének más módjáról állapodik meg, anélkül, hogy a Vevőnek e tekintetben további díjakat kellene fizetnie.
10.15.
Abban az esetben, ha a Vevő eláll a szerződéstől, és az Eladónak használt, sérült vagy hiányos árut szállít, a Vevő vállalja, hogy megtéríti az Eladónak a kárt:
a) az az érték, amellyel az áru értéke a Polgári Törvénykönyv 457. szakasza értelmében csökkent a tényleges összegben
b) az Eladónál az áru javításával és eredeti állapotának helyreállításával kapcsolatban felmerült költségek, amelyeket az áru garanciális szervizelésének árjegyzéke szerint számítanak ki.
A Vevő a Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek ezen pontja alapján köteles az Eladónak kártérítést fizetni, amely nem haladja meg az áru vételára és az áru értéke közötti különbséget az adásvételi szerződéstől való elállás időpontjában.
10.16.
A fogyasztóvédelmi törvény 7. § (6) bekezdése szerint a távértékesítésben a vevő nem állhat el a szerződéstől, amelynek tárgya:
a fogyasztó egyedi igényei szerint készült áruk, méretre gyártott áruk vagy kifejezetten egyetlen fogyasztó számára tervezett áruk értékesítése,
olyan védőcsomagolásba zárt áruk értékesítése, amelyek egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak a visszaküldésre, és amelyek védőcsomagolása a kiszállítás után megsérült,
a védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, képfelvételek, könyvek vagy számítógépes szoftverek értékesítése, ha a fogyasztó kicsomagolta a csomagolást,
elektronikus tartalom nyújtása nem tárgyi adathordozón, amennyiben az elektronikus tartalom nyújtását a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdeményezték, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy a hozzájárulás kinyilvánításával elveszíti az elállás jogát.
olyan áruk eladása, amelyeket a szerződés megkötését és az eladó által a vevőnek történő átvételét követően az eladó úgy szerelt össze, hajtogatott össze vagy használt fel, hogy az eladó által az eredeti állapotuk helyreállítása nem lehetséges nagyobb erőfeszítés és megnövekedett költségek nélkül, pl. összehajtogatott vagy összeszerelt bútorok stb. esetén.
10.17.
A jelen Üzletszabályzat 10. cikkének rendelkezései és a panaszok kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a törvény 2. szakaszának a) pontjában meghatározott fogyasztó fogalmának.
11. Záró rendelkezések
11.1.
Ha az adásvételi szerződés írásba foglalt, akkor minden módosítást írásban kell megtenni.
11.2.
A felek megállapodnak abban, hogy a közöttük folyó kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.
11.3.
A jelen szerződési feltételek által nem szabályozott jogviszonyokra a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, a törvény, a 22/2004. sz. törvény, valamint a 22/2004. sz. 128/2002 Coll. a belső piac fogyasztóvédelmi kérdésekben történő állami ellenőrzéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló, a 284/2002. sz. törvény által módosított törvény. as amended and Act No. 102/2014 Coll. a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről.
11.4.
Ha a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait, lehetősége van arra, hogy jogorvoslati kérelemmel forduljon az eladóhoz. Ha az eladó a jogorvoslati kérelemre nemleges választ ad, vagy a feladás napjától számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezési kérelmet benyújtani a következő rendelkezések szerint
Az alternatív vitarendezésről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 391/2015. sz. törvény 12. §-a.
Az Euro Star s.r.o. eladóval szembeni fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésére illetékes szervezet a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk vagy más illetékes, felhatalmazott jogi személy, aki szerepel a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szervezetek listáján (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk oldalon); a fogyasztónak joga van kiválasztani, hogy a fent említett alternatív vitarendezési szervezetek közül melyikhez forduljon.
11.5.
A fogyasztók a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon elérhető online vitarendezési platformot használhatják az alternatív vitarendezés igénybevételére.
11.6.
Ezek az eladási és követelési feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésekor lépnek hatályba.
11.7.
A megrendelés elküldése előtt a vásárlót arra kérjük, hogy a jelölőnégyzet bejelölésével erősítse meg, hogy elolvasta ezeket a feltételeket, elolvasta azokat, megértette tartalmukat, és teljes mértékben elfogadja azokat.
Ezek az általános szerződési feltételek 2017.11.01-től érvényesek.